10 last minute tipů do plavek

07.06.2016 19:07

Léto se hlásí ke slovu a plážová sezona je za dveřmi. To je všechno fajn, ale jak to udělat, abyste se v plavkách citili dobře a ne jako velryba chycená v sítí?

Mám pro vás pár tipů z vlastních zkušeností, co zaberou do dvou týdnů (a některé hned ;-)), tak vyzkoušejte a dejte vědět, jak to dopadlo!

1. Nastartujte tělo

Nejlepší čas na změnu jídelníčku je právě teď. Zkuste omezit nebo úplně vynechat cukry - hlavně se zaměřte na vypuštění doslazovaných nápojů, cukrovinek a bílého pečiva. Abyste neměli abstinenční příznaky, tak si dopoledne dopřejte neslazené ovesné/pohankové/čirokové či jiné kaše s oříšky a ovocem, které vám sacharidy doplní. Několikrát znásobte přísun zeleniny - ať už dušené nebo čerstvé v podobě salátů. Zeleninové můžete mít celé jídlo nebo alespoň přílohy.

Po dvou týdnech takového stravování se budete cítit lehčí a navíc ještě plní energie.

2. Detoxikujte

Udělejte si olejový detox. Kvalitní esenciální oleje s terapeutickými účinky podpoří nastartování metabolismu i eliminaci škodlivých látek v těle. Pokud máte ve svém okolí člověka, který s oleji pracuje, neváhejte se poptat na podrobnosti. Každému může sedět trochu něco jiného. Obecně pro tenhle účel asi nejlépe fungují citrusy a olejové směsi, které je obsahují.

3. Regenerujte, očisťujte

Pokud měníte jídelníček a detoxikujete tělo, tak se mohou dostavit ne úplně příjemné stavy těla, které není na tolik ozdravných procesů připravené. Může se to projevit bolestí hlavy nebo únavou. V takovém případě vás podpoří zeleninové šťávy a smoothie, které jsou plné živin, vitamínů a minerálů. Pro ještě větší účinek (a eliminaci chuti na sladké) zařaďte i pití šťávy z mladého ječmene a tabletky chlorelly, které vám pročistí a vyživí tělo a hubnutí tak půjde úplně samo.

4. Pijte

Máte přehled o tom, kolik denně vypijete vody? Myslím neslazené vody nebo čaje? Pokud nepijete dost, tělo se zavodňuje - tvoří si zásoby - a je tak někdy i o několik centimetrů větší než by muselo. Proto pijte alespoň 2 nebo lépe 3 litry denně a v případě horkého počasí klidně ještě více.

Zapojte vizualizaci a představte si, že s každým douškem vody se vaše tělo očišťuje a nabírá novou energii.

Ranní nebo večerní voda s citronem a ječmen se do pitného režimu počítají. Káva, alkohol a sladké limonády do pitného režimu a vlastně ani do hubnoucí diety moc nepatří ;-).

5. Správně stůjte a choďte

Je to jednodušší než si myslíte. V 99% případů stačí jen povolit kolena (ne do dřepu, ale do volného napnutí - většina z nás má totiž tendenci kolena propínat, což vede ke zkracování stehenního svalu, zvýšení prohnutí páteře (lordóza) - což má za následek vytrčený zadek a povolené, nefunkční (a nehezké) břicho..

Pokud správně nastavíte kolena, pánev se dostane do přirozené polohy a bříško se přiblíží k páteři (vypadá plošší). Už jen tímhle uberete v pase opticky (ale i reálně) několik centimetrů vlastně okamžitě. Následujících 14 dnů trénujte takovou chůzi, tzn. bez proplých kolen, s aktivním bříškem.

Zpočátku na to budete asi muset trochu víc myslet, ale výsledek rozhodně stojí za to ;-)

6. Pravidelně cvičte

Jestli vážně chcete zhubnout, tak věřte, že úplně bez pohybu to moc nepůjde - aspoň ne trvale a ne tak rychle.. Začněte každé ráno pořádným vědomým protažením - ještě pěkně v posteli, ruce a nohy do všech stran, k tomu protahovací zvuky, které vás napadnou a nějaké to rozpohybování kloubů a pořádné zývnutí a máte perfektně nastarováno.

Když si potom zvládnete zacvičit pozdrav slunce a večer třeba ještě pozdrav měsíce, tak to bude na začátek pro kondici stačit. Zajděte na pár lekcí jógy, nechce se naučit několik tipů, abyste zjistili, co vyhovuje přímo vám.

Necvičte si nic podle videa. Fakt. Video vás nopraví. Pokud s daným cvičením nemáte opravdu dobré zkušenosti, tak si opravdu raději nechte na začátek poradit osobně. Při domácím cvičení můžete sklouznout do pohybových stereotypů, které by při námaze mohli vést k nepříjemným zraněním nebo zhoršení držení těla apod.

A kdyby vám protahování a jóga přišli jako málo účinné, tak samozřejmě zařaďte jakoukoli další aktivitu. Vyberte si stranově souměrné sporty (hokej je třeba super, ale je k němu nutné hledat ještě další sport na kompenzaci, tak je to možná trochu složitější). Dobrá volba je např. běh, plavání, badminton (ideálně při střídání rukou), volejbal, tanec a mě se úplně nejvíce osvědčila párová akrobacie, která zapojuje skutečně celé tělo, takže vás v nějakém "rozkydlém" stavu jentak nenechá.

A bonusová aktivita: pokud máte s kým, tak ještě kdykoli během dne můžete zařadit vášnivé milování. Taky tím zaktivujete celé tělo a navíc uvolníte přebytečnou energii, rozproudíte krev a lymfatický systém, příjemně se naladíte díky endorfinům...prostě aktivita vhodná při každé snaze o hubnutí.

7. Dostatečně spěte

Pokud zvládnete spát aspoň 7 hodin denně, tak se vám bude hubnout snadněji. Nebude vám chybět energie a nebudete se ji snažit rychle doplnit energetickými nápoji, tyčinkami nebo cukrovinkami, které by vám jen rozházely organismus.

8. Zamávejte celulitidě

Tělo bez hrbolků vypadá v plavkách přeci jen krapet lépe, tak se zkuste svým nohám věnovat s jemnou lymfatickou masáží. Při sprchování můžete střídat teplou a studenou vodu, abyste rozproudili krevní oběh a lymfatický systém. Tělo ocení i důkladnou masáž se zpevňujícími krémy. Pro podporu detoxikace a vyhlazování kůže vám velmi výrazně pomohou solné koupele. Osobně doporučuji pravidelnou koupel se solí Meine Base.

9. Milujte se

Dávejte lásku sami sobě, mějte se rádi a chvalte se. Doporučuji to zkoušet s pohledem do zrcadla. Hledejte na sobě to hezké, zkoumejte, co všechno můžete obdivovat, mít rádi - buďte trpěliví a pozorní.

Tělo a mysl jistě ocení, když si věnujete chvilku na bytí sami se sebou. Ať už vás meditace baví či nikoli, stačí si na chvíli jenom tak sednout a naladit se na sebe, vnímat svůj dech a všechno ostatní nechat plynout. Dodá vám to klid a sílu pokračovat.

10. Pečujte o sebe

Namasírujte se, hýčkejte se kvalitními oleji, jezte kvalitní potraviny. Dejte sami sobě všechno, co skutečně potřebujete. Když sami sobě dovolíte o sebe pečovat, možná se tím uvolní cesta i pro péči ze strany někoho z vašeho okolí.

Bonusový tip: Užijte si to ;-)

Ať už zhubnete hodně nebo málo, užijte si to. Není reálné, abyste při aplikaci všech tipů neshodili aspoň něco, takže důvod k radosti určitě bude. A hlavně: když budete na dovolené zářit a užívat si, co to jde, tak budete neodolatelní i s nějakým tím kilčem navíc ;-)

Tak ať se daří ;-) Krásné léto přeju.

Mirka

 

 

Kontakt

Mgr. Mirka Papajiková Bankovní spojení:
1849057/3500

Facebook:
facebook.com/ROZVOJTANCEM
+420 607 282 559 mirka@rozvojtancem.cz