Deset kroků ke zdraví každý den

12.11.2017 08:36

Na základě několikaleté interakce se závažnou nemocí jsem si vytvořila určité návyky (denní rituály), které mne pomáhají udržet v kondici a bez příznaků nemoci. Je to cesta...

 

Proč to dělám:
  • mám cca o 30-50% více energie
  • podporuje to moji fyzickou kondici
  • zlepšuje se mi pleť
  • snižuje se mi váha a krásně tvaruje tělo
  • jsem klidnější a sebevědomější
  • v interakci s ostatními lidmi jsem příjemnější
  • lépe se mi daří dosahovat svých cílů
  • lépe se mi spí
  • neprojevuje se mi nemoc, tzn. netrpím záněty, ekzémem, abscesy a obrovskými bolestmi.

To už je dost důvodů, proč si v životě nastavit nějaký režim.

CO vlastně dělám:

1/ Každé ráno se hned po probuzení protáhnu ještě v posteli (ideálně i se zvukem). Pomáhá to nastartovat tělo a dát mu informaci, že už se nemá válet, ale je dobré se zaktivovat a začít další skvělý den.

2/ Po zvednutí se z postele ji hned ustelu - je to tak první úspěšně splněný úkol ten den a hlava se nastaví na odškrtávání úkolů a dává mi jemný pocit radosti ze splnění (takové malé šlehnutí dopaminu hned po ránu) :-)

3/ Ještě než se obléknu, si udělám jógovou rozcvičku. Když nejsem oblečená, tak mám větší motivaci se pohybem zahřát, tak pořádně dýchám, neflákám to. A nebo se dá v oblečení cvičit venku jako to dělám tady: https://www.youtube.com/watch?v=rXczArncxAs. Doporučuji jakýkoli pohyb - aspoň pár minut denně - s tělem to na dlouhodobé úrovni dělá opravdové zázraky.

4/ Jdu do kuchyně a dám si hrst chlorelly do pusy a cca 15 minut chroupu. Občas si ještě před tím rozmíchám lžičku křemeliny pro vyčištění trávícího traktu, ale to chlorella dělá jemněji taky, tak křemelinu zařazuji jen v období silnější detoxikace.

5/ Naliju si sklenici vody. Buď čisté nebo s extraktem z ořešáku (když je vyšší riziko výskytu parazitů) nebo s citronem nebo nejčastěji s esenciálním olejem (používám buď citron nebo mátu).

6/ Udělám si opravdu dobrou a vydatnou snídani. Naučila jsem se jíst ovoce a ořechy v jakékoli kombinaci a podobě - buď si je nechám namočené přes noc nebo si je umixuju do smoothie nebo zkusím kombinaci nebo si nakrajím ovoce a oříšky si k tomu dám zvlášť nebo si udělám ovesnou/pohankovou/rýžovou/čirokovou...kaši a k tomu pak podle chuti přidám.

Možností je nepřeberné množství a mě baví objevování chutí. Koho by zajímalo, tak posdílím odkazy na levné a kvalitní ořechy i sušené ovoce (teď jsem se třeba úplně zamilovala do ovoce sušeného mrazem, které si zachovává svou barvu, tvar a hlavně všechny vitamíny a skvělou chuť bez barviv, cukru a podobných běžných hrůzostrašností).

7/ Když jím, tak jen jím. Nedělám nic jiného. Nejím u počítače. Nepíšu při jídle zprávy, nebrouzdám po facebooku. Začala jsem to dělat teprve před nedávnem a vnímám to jako jednu z nejzásadnějších věcí pro moje zdraví. Když dávám pozornost tomu, co jím, tak jednak lépe využiju energetickou hodnotu jídla, méně toho sním a navíc mám čas se zamyslet nad tím, co vlastně dělám, proč a kam vlastně spěchám. Dávám si tím prostor sama pro sebe, prostor pro zklidnění a koncentraci a občerstvení.

8/ Naolejuju se. Vyberu si esenciální olej, který potřebuju (když jsem nachlazená, unavená, rozmrzelá nebo mě čeká nějaká těžká zkouška apod.) nebo který mě oslovuje jentak pro radost ten den. Je to vlastně taková práce se záměrem. Mám chuť na něčem ten den pracovat, nějak se cítit a olejem ten záměr podpořím. Pomáhá mi k tomu síla bylin, které považuji za velmi moudré. Ale můžete k tomu použít skoro cokoli jiného (třeba si vytáhnout kartu nebo zkusit automatickou kresbu/písmo..)

9/ TančímTanec je způsob života nikoli forma pohybu. Pro mě je to způsob práce s energií, podoba interakce se sebou samotnou i s mým okolím. Je to pohyb na fyzické i mentální úrovni. Je to kontakt s mým vlastním tělem a neustálé rozšiřování vědomí v tom, jak mé tělo funguje a jak se vzájemně ovlivňuje s mou myslí.

10/ Medituji. Každý večer si zkouším najít čas na krátkou meditaci. Když už pozdě v noci nemám koncentraci, tak aspoň chvíli kontempluji a dávám si dohromady myšlenky a události toho dne. Účelem je vyčistit hlavu a pocítit vděčnost za další den mého života. Poslední věc, co udělám před spaním je to, že se usměju a pohladím po vlasech a těle.

Podporuju tím vším svoji fyzickou i mentální rovnováhu, svůj metabolismus a imunitu a dokážu tak zkrátit jakékoli léčení a hojení cca na polovinu času. A není to určitě všechno. Pro dotvoření obrázku je dobré si uvědomit, že jsou také věci, kterým se vyhýbám.

Co nedělám:

Nejím cukr - aspoň pokud to je jen trochu možné. A když už sním nějakou "prasárnu", tak si dám chlorellu, ječmen nebo nasadím kombinaci bylinek na pročištění a detoxikaci (esenciální oleje, lichořeřišnice - ta je skvělá snad úplně na všechno, goji nebo fytos kapky či dračí krev). Díky přírodním produktům a konzumaci opravdového (neprefabrikovaného) jídla se po čase moje chuť na sladké rapidně snížila a teď už mi cukr ve většině jídel vyloženě vadí, tak se jim zdaleka vyhývám. To má samozřejmě pozitivní vliv na moji kondici, zdravotní stav, emocionální rovnováhu i váhu :-).

Nekoukám na horory, nesleduju na facebooku lidi, kteří si pořád jen na něco stěžují, nekamarádím se s lidmi, co vyhledávají konflikty, nedívám se na zprávy...a můj život je takový vzdušnější. Mám pocit jako bych mohla lépe dýchat než v době, kdy jsem to dělala a nechávala se zahlcovat.

Pokud vás z toho cokoli zaujalo a chtěli byste o něčem zjistit více, neváhejte mne kontaktovat. Moc ráda vás na vaší cestě podpořím.

Mirka

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Kontakt

Mgr. Mirka Papajiková Bankovní spojení:
1849057/3500

Facebook:
facebook.com/ROZVOJTANCEM
+420 607 282 559 mirka@rozvojtancem.cz