Pět geniálně jednoduchých rad pro úspěšnější, zdravější a naplněnější život.

29.11.2016 23:02

Všichni chceme být zdravější, šťastnější, úspěšnější, veselejší - aspoň o trošku. A pokud vám i přes všechnu mediální masáž dochází, že to nepůjde úplně všechno zařídit přes platební kartu, tak vás možná inspiruje některý z mých tipů pro zkrásnění života ;-).

1/ Začni s rituály!
Zařaď do svého života jeden nový rituál, který tě posune směrem k tvému cíli.

Rituál je opakovaná činost, která má pro nás nebo obecně najký hlubší smysl. Opakováním rituálu se na tento smysl napojujeme a prohluvujeme tím význam i efektivitu té činnosti.

Některé z mých rituálů pro inspiraci:

  • Usměju se kdykoli vidím velkého psa bez ohledu na to jak mi je – prostě se usměju (cíl: zlepšení nálady – funguje to geniálně. Dělám to 8 let.)
  • Medituji před spaním (cíl: zklidnění mysli, vyčištění hlavy pro kvalitnější spánek. Dělám to 14 měsíců.)
  • Používám parfém z verbeny před každým veřejným tanenčím vystoupením (cíl: zklidnit se, příjmemně se naladit před výstupem. Dělám to 4 roky.)
  • Umyju si ruce kdykoli přijdu domů. (cíl: zdraví a mentální očista. Dělám to s přestávkami od malička, vědomě a pravidelné 8 let.)
 
2/ Hýbej se!
Protahni se ještě v posteli.

Není potřeba hned začít běhat půlmaratony nebo dělat nějaký sport, tančit nebo trávit čas nakládačkou v posilovně. Důležité je vnímání těla. Od toho se pak můžou odvíjet další aktivity. Tělo je potřeba aktivovat, dát mu informaci, že už nebude ležet a že je potřeba zapnout svaly. Protažení už v posteli (ideálně se zvukem) je ideálně forma takové aktivace. A navíc je to sexy ;-).

Jinak se stává, že ploužící se polomrtvoly s ochablým svalstvem se od zalívání kafe v kuchyni v zombie stylu plynule přesunou do práce, kde začnou cosi ťukat do klávesnice a tělo pořád ještě nechápe, že už by mělo být pozorné, a tak se podporují pohybové stereotypy, ochabování některého svalstva a přetěžování jiného. A i když si pak zombie dá pořádně do těla na nějakém sportu nebo v posilce, tak jí to  to ke zdraví nepomůže, protože tělo jen dostane šok, ze kterého se pak několik dní “léčí” a zombie má dobrý pocit, že to posilování nebo sportování stálo fakt za to…ale tělo si tohle zacházení nenechá líbit dlouho. Buďme k němu vnímaví.

 

3/ Jez zdravě!
Aspoň jedno hlavní jídlo bez cukru, masa a mléka denně.

Názory na to, co to znamená “jíst zdravě” se dost různí. Nechci se přiklánět k žádné z teorií. Není to potřeba. Ale vycházím z toho, že pro zdravější život je dobré zařadit do svého jídelníčku lehčí jídlo. Já doporučuji vybrat si snídani, oběd nebo večeři úplně bez masa, mléka a hlavně bez cukru (který je mimochodem vážně skoro ve všem – od müslli po pomazánky).

Ale alternativ je plný internet (a naštěstí už I některé obchody). Můžete začít jednoduše různými kombinacemi ovoce, zeleniny nebo oříšků, experimentovat se smoothie, raw stravou nebo veganským vařením či pečením.

Jeden den v týdnu můžete zkusit jedno hlavní jídlo nahradit zelenými potravinami (ječmenem nebo chlorellou nebo obojím) nebo třeba šťávou z mladého kokosu.

Tělo se bude zaručeně cítit lépe.

 

4/ Medituj!
Stačí začít vědomě dýchat.

Slovo meditace může spoustě lidem znít dost odpudivě – neví, co si pod tím představit a nebo si představí jen holohlavého mnicha v oranžové látce s podivná propletenýma nohama levitujícího uprostřed nějaké svatyně. Meditace sama o sobě ale není nic mystického – jsou to jednoduše řečeno praktiky prohlubování koncentrace a schopnosti se soustředit.

Soustředit se můžeme třeba na svůj dech. Tím jak dáváme pozornost nádechu a výdechu se postupně zklidňuje a ustaluje proud myšlenek. Myšlenky, které se derou do pozornosti necháváme volné protékat, nevěnujeme jim pozornost, ale ani se jim nebráníme. Zůstáváme u svého dechu. Pro zvýšený účinnosti je dobré mít narovnanou páteř. Pro základní dechovou meditaci už není nic dalšího potřeba. Stačí aspoň pár minut denně.

 

 

5/ Zajímej se!
Buďte zvědaví a zajímejte se o to, co se kolem vás děje.

Tím nejsou myšleny zprávy v televizi ani drby v časopisech, ale spíš zájem o lidi v našem nejbližším okolí, telefonát s rodiči/dětmy, návštěvy, zprávy, sdílení. Ale i zájem o technologie, objevy a také studium moudrosti našich předků.

A proč to všechno? Abychom se vyvíjeli a rostli. Abychom se učili z našich zrcadel, od našich předků a současně byli stále tady a teď, v současnosti, abychom neulpívali kdesi uvnitř sebe odpoutaní od proměňující se reality.

 

Jsou vám moje názory blízké?

Podívejte se do kalendáře akcí, kdy a kde se můžete inspirovat osobně.

Základem změny je udělat první krok - vyberte si, co vás nejvíc oslovilo a udělejte to hned teď ;-)

 

Přeji nám všem ať kráčíme po své cestě s radostí, pokorou a láskou.

Mirka

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Kontakt

Mgr. Mirka Papajiková Bankovní spojení:
1849057/3500

Facebook:
facebook.com/ROZVOJTANCEM
+420 607 282 559 mirka@rozvojtancem.cz