Denní návyky 2018

11.03.2018 14:14

Chci pro inspiraci sdílet své denní návyky, které posilují mou vnitřní disciplínu a pomáhají mi i díky tomu dosahovat mých cílů a úspěchů.

  1. Po probuzení myslím na někoho milého.
  2. Pořádně se protáhnu (jako kočka) a vylezu spirálním pohybem z postele - žádné zvedání tipu "hrabě Drácula" ;-).
  3. Ustelu postel = první hotová věc toho dne - posiluje to moji proaktivitu a vůli dotahovat věci.
  4. Uvolním si uzliny a aspoň krátce si vytáhnu lymfu.
  5. Dýchám technikou thumo power breathing/Wim Hof. Tři až čtyři série. A přitom si rovnám postoj.
  6. Podle energie a času ještě zařadím jednu až dvě série silového dýchání (spojeno s dřepy).
  7. Dvě minuty intenzivně tleskám (pro podporu kardiovaskulárního systému) a přitom uvolňuji kliční kosti pohybem paží nahoru a dolů.
  8. Zklidním a prodýchám se v pozici hory.
  9. Udělám si svůj vytuněný pozdrav Slunci se zaměřením na kliky a uvolňování iliopsoasu (bedro-kyčlo-stehenní sval).
  10. Protáhnu si střed těla, ramena a zadní stranu nohou.
  11. Uvolním a posílím paže dynamickým cvikem připomínějícím klepání směrem za tělo.
  12. Dělám si rotační swingy kolem těla a proklepávám přitom namožené svaly i vnitřní orgány.
  13. Uvolněným zápěstím proklepu celé tělo od hlavy až k patě a na závěr se ještě pohladím s nějakou hezkou myšlenkou nebo afirmací.
  14. Poděkuji si za vůli tohle všechno pravidelně absolvovat a poděkuji síle těchto cvičení.
  15. Vědomě se vyprázdním, uvolňuju přitom lymfu a představuju si, jak vše přebytečné a toxické opouští moje tělo.
  16. Pokud jsem stihla vychladnout udělám si ještě jedno silové cvičení a pak si dám studenou sprchu. Pustím jen kohoutek s ledovou vodou a celá se osprchuji.
  17. Vyčistím si ústní dutinu kokosovým olejem (oil pulling).
  18. Opečuji se krémy a esenciálními oleji. Udělám si jenou masáž obličeje a nohou.
  19. Dám si hrst chlorelly a chroupu (popř. ji přidám do snídaňového smoothie).
  20. Udělám si stojku na hlavě (kdykoli během dne, ideálně před každým jídlem).
  21. Zacvičím si jednoduché, komplexní cvičení z Chi-Qungu.
  22. Zatancuju si - aspoň pár minut. Kdykoli během dne a obzvlášť po dlouhém sezení u PC.
  23. Uklidím - aspoň trochu - vyhradím si na to nějakou delší písničku a pustím se do toho.
  24. Dám si aspoň 15 minut jen pro sebe - tvořím, vyřezávám, vymaluju si mandalu, zahraju si hru, přečtu si knížku.
  25. Kolem 21h přepínám telefon do letového režimu a pokud to není nutné, nenechávám ho přes noc v ložnici.
  26. Než jdu spát si zacvičím pozdrav Měsíci s pozitvními afirmacemi a pocitem vděčnosti za uplynulý den.
  27. Udělám si alespoň krátkou sestavu z jin jógy na uvolnění svalů před spaním.
  28. Alespoň krátce si zamedituji nebo alespoň kontempluji, ztišuji mysl a ladím se na to, jak mě spánek podpoří, zregeneruje a vyživí.

Vypadá to, že je toho hodně a že to musí zabrat celý den, ale není tomu tak.

Ranní rituály mi v super rychlé variantě zaberou cca 30 minut. Standardně je to cca 45 minut, což je super, protože snídám cca hodinu až dvě od probuzení a tělo je už na jídlo připravené a moc se těší, tak věřím, že si z něj i víc vezme.

Celkově mi to všechno zabere tak dvě až maximálně tři hodiny. Dřív jsem tenhle čas denně věnovala čištění a převazování hnisavých ran, kterých jsem po těle měla destíky. Pro mě je to jasná volba.

 

Kdyby vás ke kterémukoli bodu zajímalo víc informací, neváhejte mi napsat na mirka@rozvojtancem.cz - ráda vám poskytnu, co mám k dispozici ;-).

Mirka

Kontakt

Mgr. Mirka Papajiková Bankovní spojení:
1849057/3500

Facebook:
facebook.com/ROZVOJTANCEM
+420 607 282 559 mirka@rozvojtancem.cz