Jarní očista díky půstu

15.02.2018 08:48

Popeleční středou (letos 14.2.), která zakončuje období masopustu, začíná 40 dní postního období. Současně je toto období vhodné pro dietu i podle dietologů a také v přírodě zvířátka postupně dočerpávají své tukové zásoby a připravují se na jarní probuzení do větší aktivity.

Možností, jak pročistit organismus je celá řada. Důležité je nepodcenit přípravu. Jedná se totiž o dlouhodobý proces a nikoli o jednorázovou šokovou aktivitu.

Nic nezkazíte tím, že odlehčíte jídelníček a omezíte nebo úplně vynecháte maso, sůl i cukry. Pozor na to, že cukry jsou v dnešní době skoro ve všem (kontrolujte si etikety a vynechte z jídelníčku pečivo).

A samozřejmě věnujte pozornost svému tělu. Důležité je tělo poslouchat a netrápit ho hlady za každou cenu. A velikou podporou pro tělo bude i zdravý a komplexní pohyb (skvělá je např. párová a taneční akrobacie, která zapojí celé tělo, ale výborně zafunguje i zdravý běh, jóga nebo tanec).

 

Co konkrétně dělat, abyste po postním období byli štíhlejší a v lepší kondici:

 

  • 1. Zvýšit pitný režim. Zkuste vypít 2,5–3 litry vody nebo bylinkových čajů denně (usnadníte tím vylučováním odpadních látek)
  • 2. Vyřaďit z jídelníčku smažená jídla, uzeniny, červené maso, instantní směsi a jakékoli polotovary, alkohol, kávu, bílou mouku (pečivo, sladkosti), cukr, černý čaj, umělá sladidla, mléko.
  • 3. Jezte dostatek zeleniny, nejlépe jako součást každého jídla, ale i v podobě šťávy (výborné jsou smoothie s mrkví, řepou, celerem nebo špenátem) Syrová zelenina má vysoký obsah výživných látek a enzymů a kromě toho i vysoký obsah vlákniny, který pomůže vašemu trávení.
  • 4. Jezte co nejvíce zelených potravin. Vybrat si můžete třeba i papriky nebo špenát, popř. můžete sáhnout rovnou po super potravinách jako jsou ječmen, chlorella, spirulina nebo moringa, které navíc ještě výrazněji odkyselují organismus a podporují imunitní systém. Zelenými potravinami do svého těla dostáváte chlorofyl, který je vlastně takovou krví rostlin - dáváte si tedy takovou transfuzi čisté energie.
  • 5. Zvyšte objem vlákniny v jídelníčku. Vláknina má důležitý vliv na správné trávení a pročištění střev. Váže na sebe odpadní látky, které pak odejdou společně s vlákninou z těla ven. Přisypte do zeleninové polévky ovesné otruby nebo lněné semínko, na salát si dejte opražená slunečnicová semínka nebo si chroupejte chlorellu.
  • 6. Přílohy si vybírejte celozrnné a bezlepkové - například tmavou rýži, pohanku, celozrnný kuskus, jáhly, brambory, quinou, batáty a samozřejmě zeleninu.
  • 7. Pravidelně se hýbejte – rozhýbete tím metabolismus a lymfatický systém. Můžete zkusit pravidelné  pondělní  neb středeční lekce nebo se naučit ranní rozcvičku a cvičit ji každý den po probuzení (na lačno).
  • 8. Používejte esenciální oleje. Mají schopnost pročišťovat a regenerovat buňky a pomáhají vyplavovat škodlivé látky ven z těla. Oleje můžete po prostoru rozprašovat (rozředěné vodou) nebo difuzovat (můžete si pořídit elektronický difuzér nebo použít lahvičku, kam dáte olej, a obyčejné špejle, po kterých bude olej vzlínat do prostoru a nebo můžete jako difuzér využít vysušené avokádové pecky).
  • 9. Hezky spěte a odpočívejte. Nejezte minimálně dvě hodiny před spaním, do svého programu zahrňte některé relaxační techniky (jógu, pilates, tai-či, dýchání).

 

Více rad pro hubnutí a detox na jaře najdete v tomto článku.

Avokádové difuzéry

V případě zájmu o pořízení oleje, zelených potravin nebo avokádového difuzéru mne neváhejte kontaktovat ne e-mailu mirka@rozvojtancem.cz.

Kontakt

Mgr. Mirka Papajiková Bankovní spojení:
1849057/3500

Facebook:
facebook.com/ROZVOJTANCEM
+420 607 282 559 mirka@rozvojtancem.cz