Příprava těla na DETOX

16.01.2018 21:42
Detoxikovat tělo můžeme různými způsoby, ale vždy je dobré se na to připravit. Začít můžete 2-3 týdny před plánovaným detoxem, aby tělo pak klidněji zvládalo intenzivnější detoxikační režim.

 

CO DĚLAT RÁNO:

Psát Ranní stránky

Ještě než začnete první větší aktivitu, vezměte list papíru a pište. Cokoli. Je jedno, co budete psát, ale zkuste popsat aspoň jednu až dvě strany. Je to účinná forma meditace a pročištění hlavy. Vytřesete z hlavy noční můry, vypíšete si úkoly, které vás čekají, strachy, kterým ten den máte čelit...prostě to všechno dostanete z hlavy na papír a uleví se vám.

Pohybovat se

Během detoxu bude pravidelný pohyb nezbytný, a tak je dobré si na pohyb zvykat a postupně jej zařazovat každé ráno.

Stačí začít na pár minutách denné. Můžete si zvolit typ aktivita, která je vám blízká (určitě se nenuťte do něčeho jen proto, že "je to zdravé")

  • protažení - protáhněte se do všech směrů ještě v posteli a nezapomeňte u toho pořádně zívnout nebo udělat nějaký zvuk - tělo dostane jasný signál, že už končí spací fáze a pomůže vám rychleji se nastartovat
  • joga - existuje mnoho center, kde se můžete naučit pozdrav slunci, který si pak každý den můžete cvičit několikrát za sebou
  • můžete si domluvit individuální lekce, abyste měli jistotu správného provádění
  • běh - stačí alespoň 15 minut příjemného běhu nebo hodinka svižné chůze - můžete zkusit i variantu ve fitku, kde můžete přidat i trochu spinningu nebo cvičení s vlastní vahou
  • tanec - ideálně pravidelně a k tomu ještě jentak pro radost kdykoli vás napadne

 

Dát si studenou sprchu

Pokud s otužováním začínáte, tak se nemučte za každou cenu. Začínejte postupně a střídejte studenou a teplou. Zkoušejte každý den zvyšovat množství té studené. Základem správného otužování je pravidelné a hluboké dýchání. Zpočátku budete dech nejspíš zadržovat. Nevadí. Jen si to uvědomte a postupně své tělo, mysl i dech zklidňujte - nejde vám o život ;-).

 

CO DĚLAT BĚHEM DNE:

Dýchat

Naučte se vědomě dýchat nosem (je to dobré energeticky i funkčně - filtujeme tak nečistoty ze vzduchu a rychleji se zbavujeme oxidu uhličitého). Zkoušejte postupně prohlubovat, prodlužovat a zklidňovat svůj dech. Kdykoli během dne.

 

Stravovat se zdravě

Velmi důležité je samozřejmě i to, co do těla dostáváme. Zkuste postupně začít omezovat sladké a tučné potraviny. Omezit a nebo ideálně úplně odstranit z jídelníčku nejrůznější polotovary a ideálně i masné výrobky.

Veganská strava je pro detoxikaci velmi vhodná, protože je bohatá na zeleninu a vlákninu. Můžete se inspirovat různými recepty na internetu. Ale hlavně se jídlem nestresujte.

Pokud budete mít chuť na něco sladkého nebo nezdravého, tak se podívejte, čím by se to podle tohoto obrázku dalo nahradit. A pokud bude chuť opravdu neodolatelná, tak jí klidně podlehněte, ale zkuste si uhlídat malé množství ;-).

Pokud u sebe vnímáte závislost na cukru, vyzkoušejte zelené potraviny, které pomáhají odkyselovat organismus a tím snižovat potřebu těla dostávat do sebe další cukry.

Výbornou volbou může být také konzumace mladého kokosu (vody nebo dužiny), který má sladkou chuť a zaručeně uspokojí Vaše chuťové pohárky, a přitom je super zdravý a výživný.

Dodržovat pitný režim

Když se tělo čistí je důležité mu pomáhat a dostatek tekutin je základ takové pomoci. Měli bychom dostatečně pít v průběhu celého dne, aby se nám přes ledviny mohlo tělo pročišťovat. V případě nedostatečného množství tekutin se toxiny mohou nahromadit a způsobovat tzv. "bolesti bez příčiny". Základem pitného režimu by měla být neslazená čistá voda doplněná třeba bylinkovými nebo ovocnými neslazenými čaji nebo kokosovou vodou (z mladého kokosu). Pokuste se v tomto období vyhnout především slazeným limonádám, alkoholu a chemickým sloučeninám v podobě energetických drinků.

CO DĚLAT VEČER:

Očistit se

Za celý den na sebe nabalíme mnoho špíny, a to nejen na fyzické úrovni, a proto je dobré se vědomě očistit. Sprcha je ideálním řešení pro oba druhy nečistot. Omývejte pod tekoucí vodou svoje tělo a představte si, že s vodou do odpadu odchází i vaše starosti a malé bolístky, co jste za ten den nasbírali. Opět vám v tom hodně pomůže vědomé klidné dýchání.

 
Relaxovat

Zklidnění a uvolnění mysli i těla je nesmírně důležité. Zkuste se na chvíli zastavit a udělat jednu nebo více z těchto možností:

  • poděkování za vše krásné, zajímavé, podněntné, inspirativní..co vás ten den potkalo
  • četba - můžete zvolit nějakou příjemnou knihu, básničky, motivační citáty...
  • jemné dlouhé protažení celého těla - aspoň 20 minut večer pověnujte dlouhým prodýchaným výdržím v několika jemných protahovacích jogových pozicích
  • uvolnění přes sluch - pusťte si relaxační hudbu nebo vedenou meditaci
  • omezení náporu informací - alespoň hodinu před spaním se odpojte od všech komunikačních sítí a přepněte si telefon do letového režimu
  • omezení náporu světla - ideálně dvě hodiny před spaním postupně omezujte tzv. modré světlo a zvykejte oči na větčí množství červeného světla (svíčky, krb, zabarvené žárovky) a pro PC a mobil využijte např. aplikaci F.lux.
 
Meditovat

Zklidnění mysli a soustředění na dech, nejlépe se zavřenýma očima a nohama na zemi. Můžete ale třeba vyzkoušet i meditaci se svíčkou, kdy plamínek svíčky udržujeme v úrovni kořene nosu (třetího oka) a soustředěně se na něj díváme po dobu několika minut a pak zavřeme oči a zkoušíme světelný obraz vytvořený na sítnici udržet na stejném místě (většinou má tendenci unikat nahoru, ale vědomím se dá udržet). Tato meditace kultivuje koncentraci a vůli, což se vám v období detoxikace může hodit.

Přeji hodně štěstí.

Kdyby vám kterákoli technika činila obtíž, potřebovali jste se na cokoli doptat, tak mne neváhejte kontaktovat na e-mailu mirka@rozvojtancem.cz

Mirka

Komentáře a dotazy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Kontakt

Mgr. Mirka Papajiková Bankovní spojení:
1849057/3500

Facebook:
facebook.com/ROZVOJTANCEM
+420 607 282 559 mirka@rozvojtancem.cz